راهکارهای کاهش مصرف باتری لپ تاپ


به گزارش سرویس وبگردی خبرگزاری صدا وسیما انواع باطری های گوشی و لپتاپ ساختاری شبیه به هم دارند. باطری های قابل شارژی که در این دستگاه ها استفاده میشوند، بعد از پیدایش دستگاه های قابل حمل و نیاز به وجود باتری در آنها، یک چرخه پیشرفت و ترقی را طی کرده اند تا به باتری های امروز رسیده اند. با چند راه حل ساده مصرف باتری لپ‌تاپ را مدیریت کنید.


بیشتر بخوانید:
اخبار روز خبربان

کاهش نور صفحه نمایش
کاهش نور صفحه شاید ابتدایی ترین اما اساسی‌ترین روش برای کاهش مصرف باتری به خصوص در مواقع ضروری باشد مواقعی که شما نیاز به استفاده حداکثری از باتری لپ تاپ یا حتی موبایل خود دارید می‌توانید با کاهش نور صفحه به میزان قابل توجهی در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید.

تغییر Power settings
در برخی از موارد و برخی از انواع لپ‌تاپ‌ها شما می‌توانید میزان استفاده از هسته‌های پردازنده را کنترل کنید اگر نمی خواهید با لپ تاپ کاری سنگین که نیاز به حداکثر قدرت پردازشی داشته باشد انجام دهید کاری همچون فیلم دیدن یا بازی‌های سبک می‌توانید با تغییر این گزینه از حالت بیشترین استفاده از هسته‌ها به بهینه تا حدی از مصرف باتری جلوگیری کند.

استفاده از اینترنت و بلوتوث
اینترنت و بلوتوث را می‌توان قاتل باتری نامید. برای اینکه نگذاریم این دو باتری ما را در شرایطی ضروری مصرف کنند می‌توانیم به جای استفاده از هدفون‌های بلندگوهای بلوتوثی از نوع سیمی آنها استفاده کنیم یا در مواقعی که نیاز به اینترنت نداریم آن را خاموش کنیم.

استفاده از برق مستقیم شهری
لپ تاپ‌های جدید به دلیل اینکه تلاش می‌کنند به صورت حداکثر باریک یا اسلیم باشند، از باتری با ظرفیت‌های پایین تری استفاده می‌کنند برای همین هم می‌توانید با انتخاب گزینه اتصال به برق شهری در نرم افزار و همچنین اتصال دستگاه خود به برق مستقیم شهری در مواقعی که نیاز به استفاده از باتری نیست از حداکثر قدرت لپ تاپ خود استفاده کنید.

صرافی ارز دیجیتال

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه:
مصرف باتری
لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا
منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۴۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای عملی کارشناسان حوزه انرژی به‌منظور مدیریت مصرف گاز

کارشناسان حوزه انرژی در میزگرد تخصصی – تحلیلی بررسی عرضه و تقاضای گاز طبیعی به‌ویژه در ماه‌های سرد سال، راهکارهای عملی برای مدیریت مصرف گاز ارائه کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، دومین نشست و میزگرد تخصصی – تحلیلی بررسی عرضه و تقاضای گاز طبیعی به‌ویژه در ماه‌های سرد سال با هدف ارائه راهکارهای عملی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مدیریت تأمین و مصرف گاز طبیعی و راه‌های برون‌رفت از آن، به همت خانه گاز شرکت ملی گاز ایران و با همکاری مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برگزار شد.

این میزگرد تخصصی – تحلیلی با حضور تعدادی از مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی، نمایندگانی از دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی، اندیشکده‌های انرژی، انجمن‌های مهندسی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با رویکرد ارائه راهکارهای علمی – عملی به‌منظور مدیریت مصرف برگزار و افراد به بیان نظرها و پیشنهادهای خود در این زمینه پرداختند.

در این میزگرد همچنین در خصوص مدل‌سازی انرژی، ارائه روش‌های بهتر در حوزه بهینه‌سازی و تعامل بیشتر نهادها و دستگاه‌های دولتی درباره مدیریت مصرف بحث و تبادل‌نظر شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

46 + = 49